Στην εποχή που η αυτοφροντίδα γίνεται προτεραιότητα, όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες στρέφονται και στη φροντίδα του πλανήτη. Η βιωσιμότητα αναδεικνύεται ως μία από τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές τάσεις, με πολλούς να αναζητούν τρόπους να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Ιδιαίτερα οι Millennials και η Gen Z πρωτοστατούν σε αυτή την αλλαγή, επιλέγοντας πιο “πράσινες” ταξιδιωτικές πρακτικές. Σύμφωνα με την έρευνα Deloitte’s 2024 survey, το 40% των ταξιδιωτών λαμβάνει μέτρα για τη μείωση των εκπομπών του, όπως η επιλογή καταλυμάτων και μεταφορικών μέσων με υψηλές περιβαλλοντικές πιστοποιήσεις.
Η βιωσιμότητα έχει γίνει καθοριστικός παράγοντας για τη νέα γενιά ταξιδιωτών. Σύμφωνα με την αναφορά State of Student & Youth Travel 2024 report:
✔ Το 13% των Gen Z ταξιδιωτών αποφεύγει τα αεροπορικά ταξίδια λόγω εκπομπών.
✔ Το 23% είναι διατεθειμένο να πληρώσει επιπλέον για αντιστάθμιση άνθρακα στις αερομεταφορές.
✔ Το 50% προτιμά να κάνει κρατήσεις μέσω εταιρειών με ισχυρά περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια.
Οι τουριστικές επιχειρήσεις προσαρμόζονται σε αυτή τη νέα πραγματικότητα. Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού, το 53% των 250 κορυφαίων εταιρειών του κλάδου έχει θέσει σαφείς κλιματικούς στόχους για τη μείωση των εκπομπών, έναντι 42% το 2021.
Η βιωσιμότητα δεν είναι πλέον μια τάση, αλλά μια αναγκαιότητα. Καθώς οι ταξιδιώτες γίνονται πιο συνειδητοποιημένοι, ο τουριστικός κλάδος καλείται να προσφέρει λύσεις που σέβονται τον πλανήτη και διαμορφώνουν ένα πιο υπεύθυνο μέλλον για τα ταξίδια.
Βιβλιογραφία
- Deloitte. (2024). Deloitte’s 2024 Travel Survey.
- WYSE Travel Confederation. (2024). State of Student & Youth Travel 2024 Report.
- World Travel & Tourism Council. (2024). Sustainability and Climate Targets in the Travel Industry.








