Οι επιδόσεις των περιοχών της Ελλάδας στην Εστίαση για το Α’ Τρίμηνο του 2024

Ενδιαφέροντα στοιχεία προκύπτουν από την ανάλυση των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ για τον τζίρο στον κλάδο της Εστίασης στην Ελλάδα για το 1ο Τρίμηνο του 2024. Είναι μια περίοδος που τα έσοδα των επιχειρήσεων του κλάδου προέρχονται κυρίως από την τοπική κατανάλωση και από τον εσωτερικό τουρισμό.

Αναλύοντας τα έσοδα των 1.8 δις ευρώ των επιχειρήσεων της εστίασης σε όλη την ελληνική επικράτεια για το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2024, παρατηρούμε ότι σημειώνεται αύξηση σε όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας σε ετήσια βάση.

 

Πιο αναλυτικά:

Αττική:

Η Αττική, η περιοχή με το μεγαλύτερο τζίρο στον κλάδο της Εστίασης στην Ελλάδα, με σχεδόν 900 εκ. ευρώ για την περίοδο Ιανουάριος – Μάρτιος 2024, σημείωσε αύξηση σχεδόν 19% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Κρήτη:
Μία από τις σημαντικότερες περιφέρειες της Ελλάδας όσον αφορά τον τζίρο της εστίασης, παρουσίασε τις εξής ετήσιες μεταβολές ανά περιοχή: Χανιά με αύξηση 19%, Ηράκλειο με +10%, περιφερειακή ενότητα Λασιθίου με +12% και το Ρέθυμνο με +9%.

Κυκλάδες:
Με εξαίρεση τη Μύκονο που παρουσίασε μείωση του τζίρου της (7%), οι επιχειρήσεις εστίασης στα υπόλοιπα νησιά είχαν καλύτερες ετήσιες επιδόσεις. Πιο συγκεκριμένα: Πάρος αύξηση 30%, Νάξος +51%, Τήνος +51%, Σύρος +16%, Σαντορίνη +9%.

Βορειοανατολικό Αιγαίο:

Τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου σημείωσαν από τις μεγαλύτερες ποσοστιαίες αυξήσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες περιφέρειες της Ελλάδας για το Α’ Τρίμηνο του 2024 σε σχέση με το 2023. Αναλυτικά: Λέσβος αύξηση 27%, Λήμνος +49%, Σάμος +45%, Χίος +17%.

Δωδεκάνησα:

Τα νησιά των Δωδεκανήσων είχαν εξίσου εντυπωσιακή επίδοση. Πιο συγκεκριμένα: Κως αύξηση 43%, Ρόδος +24%, Κάρπαθος +37%, Κάλυμνος +20%

Ιόνια Νησιά:

Η Ζάκυνθος παρουσίασε αύξηση 10%, η Ιθάκη 39%, Κεφαλονιά και Λευκάδα αύξηση 27%, ενώ η Κέρκυρα, που αποτελεί το νησί με το μεγαλύτερο τζίρο για τις επιχειρήσεις εστίασης στο Ιόνια, σημείωσε αύξηση 23% σε ετήσια βάση για το πρώτο τρίμηνο του 2024 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Βόρεια Ελλάδα:

Ο τζίρος στις επιχειρήσεις εστίασης της Θεσσαλονίκης πλησίασε τα 190 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση (14%) σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Οι επιχειρήσεις εστίασης της Χαλκιδικής σημείωσαν μια σημαντική επίδοση, φτάνοντας το τζίρο των 11,9 εκ. ευρώ για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2024 (αύξηση 28% συγκριτικά με το 2023). Σημαντική αύξηση παρουσίασε και η Πιερία (19%).

Οι τοπ περιοχές της Βόρειας Ελλάδας στην αύξηση τζίρου στην εστίαση ήταν η Ημαθία και το Κιλκίς, ξεπερνώντας και οι δύο το 28%.

Θεσσαλία:

Ο τζίρος των επιχειρήσεων εστίασης της Θεσσαλίας φαίνεται επίσης αυξημένος σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2023. Τα Τρίκαλα σημείωσαν αύξηση τζίρου 17% σε επίπεδο τριμήνου, η Μαγνησία παρουσίασε 20% αύξηση, ενώ η Λάρισα +22%, ο νομός της Καρδίτσας +14% και οι Σποράδες +5%.

Πελοπόννησος:

Την μεγαλύτερη αύξηση είχε η Λακωνία με +27%, με τη Μεσσηνία να ακολουθεί με +24%, η Αρκαδία +17% και η Αργολίδα 17%. Τα στοιχεία κύκλου εργασιών εστίασης Α΄τριμήνου 2023 απουσιάζουν για την Κορινθία, επομένως δεν μπορεί να εξαχθεί συμπέρασμα για την μεταβολή του τζίρου στην περιοχή.

Ήπειρος:

Τη μεγαλύτερη αύξηση είχε η περιοχή της Πρέβεζας με 34%, Ιωάννινα +17%, Θεσπρωτία +17% και η Άρτα +11% το Α’ τρίμηνο του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2023.

Δυτική Ελλάδα:

Η Δυτική Ελλάδα παρουσίασε επίσης αύξηση σε όλες τις περιοχές της, με την Αιτωλοακαρνανία στο +25%, τον Νομό Ηλείας στο +20% και την Αχαΐα στο +18%.

Στερεά Ελλάδα:

Ο κύκλος εργασιών στον τομέα της εστίασης παρουσίασε επίσης σημαντική αύξηση στις περιοχές της Στερεάς Ελλάδας, με την Φθιώτιδα στο +27%, την Βοιωτία στο +21%, την Εύβοια στο +19%, την Φωκίδα στο +16% και την Ευρυτανία στο +14%.

Ανατολική Μακεδονία και Θράκη:

Ο κύκλος εργασιών της Θάσου αυξήθηκε κατά 33%, της Καβάλας +23%, του Έβρου +18%, της Δράμας +13%, της Ροδόπης +11% και της Ξάνθης +10%.

 

Σχετικα με την έρευνα
Η συγκεκριμένη έρευνα της Tourix αποτελεί τμήμα των εργαλείων Επιχειρηματικής Ευφυΐας (Business Intelligence) για αξιοποίηση και ανάλυση δεδομένων με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων για την εστίαση στην ελληνική αγορά.

Σημειώσεις:

-Στα στοιχεία ΡΟΔΟΠΗΣ, ΣΕΡΡΩΝ, ΑΡΤΑΣ, ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ, ΘΗΡΑΣ, ΜΗΛΟΥ για το Α’ Τρίμηνο περιλαμβάνονται μη τυπικές συναλλαγές, ως εκ τούτου δε δημοσιεύονται γιατί δεν είναι συγκρίσιμα.

 

Welcome to Tourix!

Tourix is a digital marketing agency with a holistic approach on B2B services exclusively for Travel & Tourism industries, followed by a solid portfolio. We actively contribute in favour of our partners’ brand awareness, marketing & sales strategy, as well as profitability by utilizing New Technologies, while our solutions-oriented team of experts always try to expand the limits of traditional marketing norms.