Σύμφωνα με δημοσιευμένη έρευνα της Expedia (2023), σχεδόν 3 στους 5 ταξιδιώτες δεν είχαν συγκεκριμένο προορισμό στο μυαλό τους ή εξέτασαν πολλούς προορισμούς όταν για πρώτη φορά αποφάσισαν να κάνουν ένα ταξίδι.
Η διαδικασία κράτησης ενός ταξιδιού περιλαμβάνει 3 βασικά στάδια με γνώμονα την χρονική περίοδο στο στάδιο “πριν”, το στάδιο “κατά τη διάρκεια” και το στάδιο “μετά” την κράτηση. Αν όχι το πιο σημαντικό, σίγουρα αυτό που έχει σπουδαία σημασία είναι το Πρώτο στάδιο: Πριν την Κράτηση – γιατί από εκεί ξεκινάνε όλα!
Λέξεις/Φράσεις – Κλειδιά: Χρονοδιάγραμμα, Πριν την κράτηση, ΟΤΑ, Έρευνα σε ιστοσελίδες, Social Media, Διαφημίσεις, Προνόμια μελών σε προγράμματα.
Χρονοδιάγραμμα “Ταξιδιού” Κράτησης
Το μέσο διάστημα εξέτασης του ταξιδιού – όταν ένας ταξιδιώτης αρχίζει να σκέφτεται για ένα ταξίδι μέχρι την κράτησή του – είναι 71 ημέρες (33 στην έμπνευση, 38 στην έρευνα και σχεδιασμό). Το διάστημα μετά την αγορά – ο χρόνος μεταξύ της κράτησης και την πραγματοποίηση του ταξιδιού – είναι 73 ημέρες κατά μέσο όρο.
Στάδιο 1: Πριν τη Κράτηση
Οι ταξιδιώτες επισκέπτονται κατά μέσο όρο 141 σελίδες ταξιδιωτικού περιεχομένου και καταναλώνουν κατά μέσο όρο 303 λεπτά (δηλ. περισσότερο από 5 ώρες) σε αυτές, στο διάστημα “45 ημέρες πριν την κράτηση” μέχρι “την ημέρα της αγοράς”.
- Καθώς οι ταξιδιώτες πλησιάζουν την ημερομηνία αγοράς τους, οι προβολές σελίδων αυξάνονται. Υπάρχουν κατά μέσο όρο 25 επισκέψεις την ημέρα της αγοράς. Οι κυριότερες σελίδες που περιηγούνται οι ταξιδιώτες είναι τα Social Media, οι Κριτικές σε ιστοσελίδες και η Επίσημη ιστοσελίδα του Προορισμού.
- Αφού επισκεφθούν έναν OTA (Online Τουριστικό Πράκτορα), οι περισσότεροι ταξιδιώτες επισκέφθηκαν και άλλες ταξιδιωτικές ιστοσελίδες, όπως μια αεροπορική εταιρεία, ή ένα ξενοδοχείο.
- Πηγή Έμπνευσης ενός ταξιδιού αποτελούν συζητήσεις (mouth to mouth) με οικογένεια, φίλους και συναδέλφους, συγκεκριμένες εκδηλώσεις, ακόμη και διαφημίσεις στα social media.
- 8 στα 10 μέλη “ταξιδιωτικών προγραμμάτων ανταμοιβής” αισθάνονται ότι είναι σημαντικό να κάνουν κράτηση με μια εταιρεία στην οποία έχουν συνδρομή σε κάποιο από τα προγράμματα της.
Τις επιλέγουν καθώς προτιμούν τις εκπτώσεις στις τιμές, τους πόντους που κερδίζουν και τις προσωποποιημένες προσφορές.
- Κατά μέσο όρο, σχεδόν ένας στους πέντε (19%) ταξιδιώτες δήλωσε ότι η διαφήμιση επηρέασε την απόφασή του να να κλείσει ένα ταξίδι. Στοιχεία της διαφήμισης που παρατηρούν οι ταξιδιώτες είναι το όμορφο περιεχόμενο (με εικόνες), οι προτάσεις και ιδέες και περιεχόμενο που παρουσιάζει μία εμπειρία ως ενδιαφέρουσα.
Σχετικά με το άρθρο:
Επιμελήθηκε από την Κατερίνα Μητροπούλου, Destination Marketing Associate στην Tourix, με σκοπό την ανάλυση δεδομένων και την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σε σχέση με τον κλάδο του τουρισμού.
Πηγή: Expedia Group, 2023











