O κλάδος του τουρισμού & των ταξιδίων συνεχίζει να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στις αναπόφευκτες μεταβολές των προτιμήσεων των ταξιδιωτών. Με τους ταξιδιώτες να επιδιώκουν πλέον βιώσιμες εμπειρίες και εξατομικευμένα ταξίδια. Η διαρκώς αναπτυσσόμενη τάση για περιπέτεια, περιβαλλοντική ευαισθησία και η αξία των εμπειριών, διαμορφώνουν νέες προκλήσεις και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου.
Βιωσιμότητα: Επενδύουν οι ταξιδιώτες στα ταξίδια με όρους αειφορίας;
Περίπου το 80% των ταξιδιωτών θα καταβάλουν έστω και 10% περισσότερα χρήματα για αειφόρα ταξίδια ακόμη και σε συνθήκες κρίσης στο κόστος ζωής, σύμφωνα με έκθεση της Euromonitor International.
Ακόμη, το 41% των ταξιδιωτών είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν πάνω από 30% περισσότερα χρήματα για τον τουρισμό περιπέτειας και τον οικοτουρισμό, σύμφωνα με την έρευνα Voice of the Consumer: Lifestyles Survey, που αναφέρεται στον πρόσφατα δημοσιευμένο Δείκτη Βιώσιμων Ταξιδιών 2023 του Euromonitor.
Όσον αφορά τη ζήτηση βιώσιμου τουρισμού, η Αυστραλία, η Ισλανδία και η Νέα Ζηλανδία είναι οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί. Η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία επωφελούνται από την υψηλή διάρκεια παραμονής και η Νέα Ζηλανδία διατηρεί επίσης τη ναυαρχίδα του αειφόρου τουρισμού, αφήνοντας πρόσφορο έδαφος για τις επόμενες γενιές να ανταποδώσουν.
Τι μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις: Με το βλέμμα στο μέλλον, ο Δείκτης Βιώσιμου Ταξιδιού υπογραμμίζει την “πράσινη” τεχνολογία και την ψηφιοποίηση του ταξιδιού των ταξιδιωτών ως δύο εγγυημένους τρόπους για την επίτευξη μιας πορείας προς την βιωσιμότητα. Η συνεργασία με νεοφυείς επιχειρήσεις θα μπορούσε να βοηθήσει να ανοίξει ο δρόμος για ένα πιο πράσινο και πιο αειφόρο ταξιδιωτικό αύριο.
Πηγή: www.euromonitor.com
Ταξίδια: Τι έχει μεγαλύτερη σημασία; Το “που” ή το “γιατί”;
Από τη στιγμή που οι ταξιδιώτες δίνουν όλο και περισσότερο προτεραιότητα στις εμπειρίες έναντι των πραγμάτων, το ποιοι είναι, τι κάνουν και γιατί το κάνουν γίνεται πιο σημαντικό από το πού και το πότε. Πώς μπορούν οι φορείς εκμετάλλευσης να επωφεληθούν από αυτή την τάση σύμφωνα με το άρθρο του Arival.Travel;
Όπως εξελίσσονται οι προτιμήσεις των ταξιδιωτών, τόσο εξελίσσεται και η έννοια της αναζήτησης ταξιδιωτικών προορισμών. Με τις υφιστάμενες επιλογές να αφορούν μόνο το πού και το πότε, υπάρχει ανάγκη μεταβατικής προσέγγισης προς την αντίληψη του ποιος είναι ο ταξιδιώτης και τι είναι αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον του.
Για παράδειγμα, οι ιστότοποι και οι διάφορες ταξιδιωτικές πλατφόρμες εξακολουθούν να δίνουν μεγάλη έμφαση σε συγκεκριμένες τοποθεσίες. Ωστόσο, παρατηρείται μια μετατόπιση κατά την οποία οι ταξιδιώτες δίνουν πλέον προτεραιότητα στις εμπειρίες που ευθυγραμμίζονται με τα πάθη τους, αντί να εστιάζουν απλώς στους προορισμούς.
Τα θεμέλια των “ταξιδιών με βάση το πάθος” περιστρέφονται ουσιαστικά γύρω από την εξατομίκευση και την προσαρμογή των εμπειριών. Με την αυξημένη πολυπλοκότητα στις ηλεκτρονικές αγορές και την αυξανόμενη εξοικείωση με την αξιοποίηση των δεδομένων, οι προσδοκίες των ταξιδιωτών έχουν μεταβληθεί. Για να γίνει πραγματικά αντιληπτός ο ταξιδιώτης με γνώμονα το πάθος, είναι σημαντική η εμβάθυνση στα ενδιαφέροντα των καταναλωτών και η υιοθέτηση μιας πολύ πιο εξατομικευμένης, εστιασμένης και στοχευμένης προσέγγισης.
Πηγή: arival.travel
Αμερικάνοι: Που, πως και με ποιον επιλέγουν να ταξιδέψουν το 2023;
Σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη της Choice Hotels, αποκαλύπτεται ότι οι εμπειρίες και η εξερεύνηση των Η.Π.Α. αποτελούν βασική προτεραιότητα για τους Αμερικάνους καθώς είναι επιφυλακτικοί με τις δαπάνες για την διαμονή τους.
Μόλις το 21% προθυμοποιείται να ξοδέψει πάνω από 200$ τη μέρα για διαμονή, καθώς το 73% προτιμάει να ξοδεύει χρήματα για εμπειρίες περιορίζοντας το κόστος διαμονής. Συγκεκριμένα οι προτιμήσεις των 26% από αυτούς, στρέφονται γύρω από τον αθλητισμό, τη μουσική και το θέατρο. Η πισίνα και το σπα αποτελούν δύο προνόμια που σχεδόν οι μισοί θα προτιμούσαν ένα από αυτά για να απολαύσουν σε ένα κατάλυμα/ξενοδοχείο. Ακόμη, η πεζοπορία κοντά στο κατάλυμα είναι μια βασική προτεραιότητα για το 38%.
Περισσότεροι από το 50% των Αμερικάνων ταξιδιωτών προτιμούν τα οδικά ταξίδια, εστιάζουν στα τουριστικά αξιοθέατα και επιλέγουν ως σημείο διαμονής την πόλη ή κοντά σε ένα δημοφιλής ορόσημο. Επιπλέον, το μεγαλύτερο ποσοστό (64%) ενδιαφέρεται για τις αναμνήσεις που θα δημιουργήσει με την οικογένεια και τους φίλους τους. Παράλληλα, το 60% προτιμά τα οδικά ταξίδια με τη/τον σύζυγό/σύντροφό τους.
Σημαντικό αναφοράς αποτελεί ότι συνδυάζουν εργασία και διακοπές, με το 76% να το επιβεβαιώνει.
Πηγή: media.choicehotels.com
Σχετικά με το άρθρο
Επιμελήθηκε από τις Κατερίνα Μητροπούλου, Destination Marketing Associate στην Tourix, και την Ελένη Παναγοπούλου, Marketing & Management Assistant στην Tourix με σκοπό την ανάλυση δεδομένων και την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σε σχέση με τον κλάδο του τουρισμού.










