Έρευνες Τάσεων & Προτιμήσεων Ταξιδιωτών [Μάρτιος 2024]

Έρευνες Τάσεων & Προτιμήσεων Ταξιδιωτών [Μάρτιος 2024]

Η ομάδα Tourism Marketing & Research της Tourix, συγκέντρωσε και παρουσιάζει κάποιες από τις τάσεις των ταξιδιωτών για το 2024, βασισμένη στα αποτελέσματα της έρευνας “Unpack 2024 Travel Trends Report”, που διεξήχθη από την Expedia® σε συνεργασία με τις εταιρείες Hotels.com® και Vrbo®.

Εξετάζονται αναλυτικά τόσο το στάδιο της έμπνευσης του ταξιδιού, όσο και το στάδιο του προγραμματισμού και της κράτησης.

ΣΤΑΔΙΟ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ

  • Setjetting: Σχεδιασμός ταξιδιών εμπνευσμένων από τηλεοπτικές σειρές και ταινίες

Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες δηλώνουν ότι ύστερα από την παρακολούθηση ενός προορισμού που εμφανίζεται σε μια ταινία/σειρά, έχουν προβεί σε αναζήτηση πληροφοριών ή ακόμη και σε κράτηση ταξιδιού για τον εν λόγω προορισμό.

Για την ακρίβεια, οι ταξιδιώτες δηλώνουν ότι οι τηλεοπτικές εκπομπές επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές τους αποφάσεις περισσότερο από το Instagram, το TikTok και τα podcasts.

Ορισμένοι από τους κορυφαίους προορισμούς που οι ταξιδιώτες πρόκειται να επισκεφθούν το 2024, επηρεασμένοι από σειρές και ταινίες, σύμφωνα με την έρευνα:

  1. Ταϊλάνδη, όπως εμφανίζεται στο “The White Lotus” (S3)
  2. Μάλτα όπως εμφανίζεται στην ταινία “Gladiator 2”
  3. Παρίσι όπως εμφανίζεται στην σειρά “Emily in Paris” (S4)
  4. Νότια Κορέα όπως εμφανίζεται στην σειρά “Squid Game” (S2)
  5. Ελλάδα όπως εμφανίζεται στις ταινίες “Argylle” και “My Big Fat Greek Wedding 3”

 

  • “Dry Tripping” – Αποτοξίνωση από το αλκοόλ

Το έτος 2024 φέρνει μια αλλαγή στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, καθώς παρατηρείται αυξημένη τάση αποχής από τον κατανάλωση αλκοόλ κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους. Ειδικότερα, παρατηρείται αυξημένη ζήτηση για ταξίδια με κύριο στόχο την αποτοξίνωση και την αναζήτηση εναλλακτικών εμπειριών.
Περισσότερο από το 40% των ερωτηθέντων εξέφρασαν την πρόθεσή τους να κλείσουν ένα ταξίδι αποτοξίνωσης μέσα στο επόμενο έτος. Εκ των οποίων, οι μισοί εκδήλωσαν ενδιαφέρον για διαμονή σε καταλύματα που προσφέρουν ευέλικτες επιλογές ποτών χωρίς αλκοόλ, όπως τα mocktails.

Η συγκεκριμένη τάση έχει προοπτικές αξιοποίησης από τους ξενοδόχους και τους επιχειρηματίες εστίασης. Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι ταξιδιώτες του 2024 αναζητούν ευέλικτες επιλογές ποτών χωρίς αλκοόλ, οι επιχειρηματίες μπορούν να ανανεώσουν τους καταλόγους τους. Καθ’ αυτό τον τρόπο μπορούν να διασφαλίσουν την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών τους και να δείξουν ότι έχουν επίγνωση των επιθυμιών τους.

 

  • Η ατμόσφαιρα του ξενοδοχείου – το “vibe” του, είναι εξίσου σημαντικό

Μπορούν η τοποθεσία, οι ανέσεις και η βαθμολογία των αξιολογήσεων να έχουν σημασία στη θετική εικόνα ενός τουριστικού καταλύματος. Όμως, πλέον η ατμόσφαιρα και η αισθητική ενός ξενοδοχείου είναι κάτι που θα δώσει σημασία ο ταξιδιώτης στην αναζήτηση καταλύματος και έχει θετική επίδραση για την εικόνα του. Αυτό άλλωστε αποτυπώνεται και από την κορυφαία άνοδο που παρατηρειται στον όρο vibe, σύμφωνα με την έρευνα.

Συγκεκριμένα, οι κριτικές που αναφέρουν τη λέξη “vibe” σημειώνουν άνοδο, με αύξηση κατά 1.090% σε σχέση με το προηγούμενο έτος στην εφαρμογή Hotels.com. Συνολικά, πάνω από το 90% των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι αυτή η λέξη αποτελεί σημαντικό παράγοντα.

Κάποιες ανερχόμενες φράσεις επιρροής που προτείνει η έρευνα: Modern Beach, Artsy Hip, Retro Historic, Industrial, Party Old Chill, Vintage City, Peaceful, Funky Cozy.

Προβλέπεται πως αυτή η τάση αναμένεται να εμφανιστεί όχι μόνο σε υπηρεσίες διαμονής, αλλά και σε ευρύτερο φάσμα. Για παράδειγμα μπορεί να αξιοποιηθεί και από υπηρεσίες μεταφοράς, εστίασης και γενικότερα εταιρείες που προσφέρουν ταξιδιωτικές υπηρεσίες. Συμβάλλει στην λήψη αποφάσεων έτσι ώστε να γίνει η επιχείρησή τους πιο συγχρονισμένη με την κουλτούρα της επιχείρησης.

 

  • Go-ccasions: Ταξίδια “ειδικών περιστάσεων”

Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων προγραμματίζει να κάνει περισσότερα ταξίδια το 2024, οι παρέες βρίσκουν ολοένα και πιο συναρπαστικούς λόγους για να γιορτάσουν. Η έρευνα δείχνει ότι στο πρόγραμμα των ταξιδιωτών είναι και ταξίδια ειδικών περιστάσεων, όπως τα γενέθλια του κουταβιού τους “Puppymoons” ή/και η επέτειος του πρώτου ραντεβού “First-date-iversaries”.

Οι συνθήκες που αφορούν την επαγγελματική ζωή αποτελούν επίσης έναν απίστευτα δημοφιλή παράγοντα ενθάρρυνσης για τα ταξίδια. Οι εργαζόμενοι εκφράζουν την επιθυμία να διαθέσουν ένα Σαββατοκύριακο ή ακόμα και μια εβδομάδα για να γιορτάσουν τη συνταξιοδότησή τους, την απόκτηση μιας προαγωγής ή μιας νέας θέσης εργασίας.

 

ΣΤΑΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ & ΚΡΑΤΗΣΗΣ
  • Gen GenAI – Γενιά Τεχνητής Νοημοσύνης

Και για το 2024, σύμφωνα με προβλέψεις του Expedia Group, μια νέα “γενιά ταξιδιωτών τεχνητής νοημοσύνης” – ή Gen Gen AI – θα υιοθετήσει εξ ολοκλήρου αυτή την τεχνολογία σε όλο το ταξιδιωτικό τους πρόγραμμα. Στοιχεία από μια παγκόσμια έρευνα που διεξήγαγε ο όμιλος Expedia Group δείχνουν ότι οι μισοί έχουν την περιέργεια να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία αυτή κατά τον προγραμματισμό του ταξιδιού τους.

Σχεδόν το 40% θα ήταν πιθανό να τη χρησιμοποιήσει προκειμένου να διευκολύνει την εύρεση ξενοδοχείου ή ενοικιαζόμενης κατοικίας, το ένα τρίτο θα τη χρησιμοποιούσε για να συγκρίνει επιλογές πτήσεων ή απλά να πάρει έμπνευση για το πού να πάει, και το 35% θα τη χρησιμοποιούσε για να βρει δραστηριότητες και πράγματα που πρέπει να κάνει.

Επιπλέον, αυτή την τάση την υποστηρίζει και έρευνα της Euromonitor τονίζοντας ότι αυτή η τεχνολογία θα ενσωματωθεί βαθύτερα στην καθημερινότητα όλων και γι’ αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αξιοποιήσουν τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη για να ενισχύσουν την εξατομίκευση και να εμπλουτίσουν την εμπειρία του πελάτη.

 

  • “Dupes” Προορισμοί: πιο προσιτοί & εναλλακτικοί προορισμοί

Η ιδέα των “dupes” προορισμών είναι μια ιδέα που απέκτησε δημοσιότητα μέσα από την πλατφόρμα του TikTok. Ως “Dupe” χαρακτηρίζεται ένας προορισμός που προσφέρει ταξιδιωτικές εμπειρίες σε πιο προσιτές τιμές, έναντι του προορισμού που προσφέρει τις ίδιες εμπειρίες ακριβότερα και είναι πιο δημοφιλής.

Αναλυτικότερα, 1 στους 3 ερωτηθέντες δηλώνει ότι έχει κάνει κράτηση σε κάποιο dupe. Αυτές οι λιγότερο προφανείς εναλλακτικές λύσεις -εκτός από πιθανή εξοικονόμηση χρημάτων- συχνά έχουν λιγότερο κόσμο, τείνουν να είναι πιο απρόβλεπτες και ενδέχεται να είναι εξίσου απολαυστικές με τους δημοφιλείς προορισμούς.

Επομένως, παρατηρείται ότι οι ταξιδιώτες του 2024 θα προτιμήσουν να βάλουν σε μεγαλύτερη προτεραιότητα την σχέση ποιότητας τιμής. Επιπλέον, παρατηρείται πως ο ταξιδιώτης του 2024 είναι πρόθυμος να ερευνήσει πιο αναλυτικά τις επιλογές που έχει και κυρίως το κατά πόσο μπορούν προορισμοί εκτός της πεπατημένης, να ικανοποιήσουν τις ταξιδιωτικές του ανάγκες.

 

  • Τάσεις σε καταλύματα

Μύλοι, αχυρώνες και φάρμες: Οι μύλοι, οι αχυρώνες και οι φάρμες αναμένεται να είναι οι 3 πιο δημοφιλείς τύποι καταλυμάτων για το 2024, σύμφωνα με την έρευνα. Οι ταξιδιώτες αναζητούν την επαφή με την φύση ολοένα και περισσότερο. Αυτού του είδους τα καταλύματα ικανοποιούν τις νέες ανάγκες του ταξιδιώτη, προσφέροντας απόδραση από την πόλη και απόκτηση εναλλακτικών ταξιδιωτικών εμπειριών. Πιο συγκεκριμένα, οι πρώην μύλοι που έχουν μετατραπεί σε καταλύματα, σημείωσαν αύξηση 47% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ συγχρόνως οι αχυρώνες και οι φάρμες σημείωσαν άνοδο 21% και 42% αντίστοιχα.

Riads & Ryokans: Οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο να εμβαθύνουν στις τοπικές κουλτούρες, κάτι που επιβεβαιώνεται από την αύξηση κατά 125% στις αναζητήσεις για ryokans, ή λιτά, παραδοσιακά ιαπωνικά πανδοχεία, και μαροκινά riads, τα οποία είναι σπίτια ή παλάτια με εσωτερικές αυλές.

*Riad είναι τύπος παραδοσιακού εσωτερικού κήπου ή αυλής του Μαρόκου και της Ανδαλουσίας που σχετίζεται με την αρχιτεκτονική του σπιτιού και του παλατιού.

*Ryokan είναι τύπος παραδοσιακού ιαπωνικού πανδοχείου που συνήθως διαθέτει δωμάτια με παραδοσιακά χαλιά, κοινόχρηστα λουτρά και άλλους δημόσιους χώρους όπου οι επισκέπτες μπορούν να φορούν παραδοσιακές ιαπωνικές ρόμπες και να συζητούν με τον ιδιοκτήτη.

 

  • Outside-In: Προτιμούν τους εξωτερικούς χώρους οι ταξιδιώτες

Η έρευνα της Vrbo αποκάλυψε ότι το 42% των ταξιδιωτών κάνουν κράτηση σε εξοχικές κατοικίες με εξωτερικές εγκαταστάσεις που είτε δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να έχουν στο σπίτι τους, είτε θέλουν να δοκιμάσουν πριν αποφασίσουν να επενδύσουν σε μια απόφαση αγοράς.

Αυτό περιλαμβάνει τα πάντα, από κρύες βυθισμένες πισίνες και γήπεδα padel μέχρι βεράντες στην οροφή και σημεία που ανάβουν φωτιά. Επιπλέον, σχεδόν το 30% θα επέλεγε μια κατοικία με υπαίθριες παροχές, ώστε να μη χρειαστεί να απομακρυνθεί από το κατάλυμα.

Τύποι εγκαταστάσεων σε εξωτερικούς χώρους που βρίσκονται σε τάση:

  • Καταλύματα με εγκαταστάσεις υδρομασάζ, πισίνα ή σάουνα έχουν μεγάλη ζήτηση.
  • Καταλύματα με φωτιά, μπάρμπεκιου ή υπαίθρια κουζίνα.
  • Καταλύματα με τραπέζια πίνγκ-πόνγκ και γήπεδα padel.

 

Βιβλιογραφία

  • Η έρευνα από Expedia®, Hotels.com® και Vrbo® διεξήχθη διαδικτυακά από τις 12 Σεπτεμβρίου έως τις 5 Οκτωβρίου 2023, σε όλη τη Βόρεια και Νότια Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία. H έρευνα εκπονήθηκε σε 14 χώρες και συμμετείχαν 20.000 ενήλικες που προγραμματίζουν εγχώρια ή διεθνή ταξίδια τα επόμενα 3 χρόνια.
  • Τα στοιχεία της έρευνας από Euromonitor, είναι επαληθευμένα σύμφωνα με την Euromonitor International κατά τη δημοσίευση της μελέτης τον Νοέμβριο του 2023.

 

Σχετικά με το άρθρο

Επιμελήθηκε από την Κατερίνα Μητροπούλου, Destination Marketing Associate και μέλος της ομάδας Tourism Marketing and Research της Tourix, με σκοπό την ανάλυση δεδομένων και την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σε σχέση με τον κλάδο του τουρισμού και των ταξιδιών.

Welcome to Tourix!

Tourix is a digital marketing agency with a holistic approach on B2B services exclusively for Travel & Tourism industries, followed by a solid portfolio. We actively contribute in favour of our partners’ brand awareness, marketing & sales strategy, as well as profitability by utilizing New Technologies, while our solutions-oriented team of experts always try to expand the limits of traditional marketing norms.