Έρευνες Τουριστικού Κλάδου | Περίοδος: Ιουνίου – Ιουλίου 2023

 

Οι σύγχρονες τάσεις σχετικά με τον ταξιδιώτη και τις προτιμήσεις του αποτελούν ένα ζωτικό στοιχείο για την ανάπτυξη επιτυχημένων τουριστικών προορισμών. Για να κατανοήσουμε αυτές τις τάσεις και να προσφέρουμε αυθεντικές εμπειρίες, απαιτείται η αξιοποίηση επικαιροποιημένων στοιχείων που βασίζονται σε δεδομένα. Τα δεδομένα αυτά καταγράφουν τη συμπεριφορά των ταξιδιωτών και μας παρέχουν μια εμπεριστατωμένη εικόνα των αναγκών, των προτιμήσεων και των αναζητήσεων τους. Από την ανάλυση αυτών των δεδομένων, μπορούμε να αναδείξουμε τις πιο εμπνευσμένες και αποτελεσματικές πρακτικές για να προσελκύσουμε και να ικανοποιήσουμε τους ταξιδιώτες μας.

 

Συμπεράσματα για τις προτιμήσεις των καταναλωτών αποτυπώνονται στο άρθρο του GTP Headlines με τίτλο “Greece is a Leading Vacation Choice Among 10 Source Markets, says Report” βασιζόμενο στην έρευνα που διεξήγαγε το ΙΝΣΕΤΕ. – 07.07.2023

 

Η έκθεση “Market Outlook: Travel Behavior and Economic Conditions in Major Inbound Tourism Markets”, η οποία αναλύει τα καταναλωτικά δεδομένα του GWI (GlobalWebIndex) αποκάλυψε ότι η Ελλάδα βρίσκεται στους 10 κορυφαίους εξερχόμενους προορισμούς για τις ακόλουθες αγορές: Κύπρος, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ισραήλ, Σερβία, Ρουμανία, Ιταλία, Πολωνία, Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία, Βέλγιο, Ολλανδία και Σουηδία.

  • H Ελλάδα στις 5 καλύτερες επιλογές σε όλες τις υπό εξέταση αγορές στους μεσογειακούς προορισμούς.
  • Συγκεκριμένα οι καταναλωτές επιθυμούν να ταξιδέψουν στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό, με το υψηλότερο ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ελβετία (62%), την Ιταλία (61%), την Αυστρία (59%), το Βέλγιο (57%), τη Σουηδία (56%), τη Ρουμανία (53%), την Πολωνία (52%), το Ηνωμένο Βασίλειο (52%), τη Γερμανία (51%) και το Ισραήλ (51%).
  • Το 53% με 67% προτιμά προορισμούς με θάλασσα και ήλιο (παραλία / θέρετρο). Χώρες με αυτή την προτίμηση είναι η Ιταλία (67%), η Σουηδία (67%), η Ελβετία (66%), η Αυστρία (64%), η Γερμανία (64%), το Ηνωμένο Βασίλειο (64%), οι ΗΠΑ (62%), η Ρουμανία (62%) και το Ισραήλ (61%).
  • Παράλληλα τα οδικά ταξίδια προτιμήθηκαν περισσότερο από ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ (53%), τη Ρουμανία (48%), την Ελβετία (42%), την Ολλανδία (42%) και την Πολωνία (41%).

 

Άρθρο του Travel Daily News με τίτλο “ETC: Συγκρατημένοι πλέον στα έξοδά τους οι ταξιδιώτες μακρινών αποστάσεων στην Ευρώπη” στηριζόμενο στην έρευνα Long-Haul Travel Barometer (LHTB) 2/2023 της ETC απεικονίζει τις τάσεις των ταξιδιωτών. – 01.06.2023

 

Η έρευνα αυτή διεξήχθη σε άτομα από την Κίνα, τη Βραζιλία, την Αυστραλία, τον Καναδά και τις ΗΠΑ, με τους ίδιους να έχουν την Ευρώπη ως κορυφαία επιλογή για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Ωστόσο ο πληθωρισμός επηρεάζει σημαντικά τις αποφάσεις των ταξιδιωτών.

Αναλυτικότερα το 32% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η επιλογή προορισμού θα βασιστεί στο κόστος των εμπειριών που προσφέρονται στον προορισμό.

  • Στην Κίνα, το 73% εξέφρασε την επιθυμία να επισκεφθεί την περιοχή σύντομα. Από τους οποίους, περίπου το 52% επέδειξαν ισχυρή βεβαιότητα για την υλοποίηση των σχεδίων τους.
  • Στη Βραζιλία, το 52% δήλωσε ότι σκοπεύει να επισκεφθεί την Ευρώπη τους επόμενους μήνες, εκ των οποίων το 32% εξέφρασε μεγάλη πιθανότητα.
  • Στην Αυστραλία, τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες, το 38%, το 37% και το 36% των ερωτηθέντων, αντίστοιχα, σκοπεύουν να επισκεφθούν την Ευρώπη μεταξύ Μαΐου – Αυγούστου 2023. Με μεγαλύτερη ανταπόκριση από άτομα ηλικίας κάτω των 50.
  • Τα βασικότερα κριτήρια για την επιλογή προορισμού είναι η ασφάλεια (39%), οι τουριστικές εγκαταστάσεις (35%) και οι προσιτές τιμές των ταξιδιωτικών υπηρεσιών (32%). Με προτεραιότητα των ταξιδιωτών να αποτελεί η μείωση των εξόδων τους.
  • Οι καιρικές συνθήκες αποτελούν πλέον έναν βασικό παράγοντα στις αποφάσεις των ταξιδιωτών, επιλέγοντας τους προορισμούς με τις ευνοϊκότερες συνθήκες.
  • Παρατηρείται ότι οι ταξιδιώτες εστιάζουν στην βιωσιμότητα, το 21% των ερωτηθέντων να προτιμούν προορισμούς που προστατεύουν την φυσική και πολιτιστική κληρονομιά τους

 

Μία νέα τάση αποτυπώνεται στην πρόσφατη έρευνα από το Money Tourism με τίτλο “Έρευνα: “Pay-Cation”, ευεξία και τα solo ταξίδια στην πρώτη γραμμή των Αμερικανών” που διεξήχθη από την εταιρεία ταξιδιωτικής ασφάλισης Allianz Partners USA. – 07.07.2023

 

  • Η αναδυόμενη αυτή ταξιδιωτική τάση αποτελεί την εργασία εξ αποστάσεως σε συνδυασμό με τις διακοπές, η “Pay-Cation” η οποία είναι αρκετά δημοφιλής μεταξύ των νέων Αμερικάνων 18-34 ετών, συγκριτικά με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες.
  • Η ευεξία και η αυτοφροντίδα αποτελούν προτεραιότητα για το 39% των ερωτηθέντων, ενώ το 54% ηλικίας 18-34 τα έχει ως πρώτη τους προτεραιότητα.
  • Μία ακόμη τάση για τους νέους Αμερικάνους ταξιδιώτες η επιλογή solo ταξιδιών με αρκετούς να προτιμούν ως παρέα τα κατοικίδια τους, ενώ ήδη το 42% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να κάνει ένα solo ταξίδι το 2023, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες.

 

Σχετικά με το άρθρο

 

Επιμελήθηκε από την Ελένη Παναγοπούλου, Marketing & Management Assistant στην Tourix, με σκοπό την ανάλυση δεδομένων και την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σε σχέση με τον κλάδο του τουρισμού.

 

Βιβλιογραφία:

  1. https://news.gtp.gr/2023/07/07/greece-is-a-leading-vacation-choice-among-10-source-markets-says-report/
  2. https://www.traveldailynews.gr/toyristikes-taseis/etc-sygkratimenoi-pleon-sta-exoda-toys-oi-taxidiotes-makrinon-apostaseon-stin-eyropi/
  3. https://money-tourism.gr/ereyna-quot-pay-cation-quot-eyexia-ta-solo-taxidia-stin-proti-grammi-ton-amerikanon/

Welcome to Tourix!

Tourix is a digital marketing agency with a holistic approach on B2B services exclusively for Travel & Tourism industries, followed by a solid portfolio. We actively contribute in favour of our partners’ brand awareness, marketing & sales strategy, as well as profitability by utilizing New Technologies, while our solutions-oriented team of experts always try to expand the limits of traditional marketing norms.